Pozytyw w negatywie - pewność siebie.

Ostatnio znudzona, przeglądając internet, trafiłam na występ pewnej dziewczyny, która brała udział w jakimś talent show, poszperałam i stwierdziłam, że to super pomysł na program, więc zaczęłam oglądać całe odcinki. Mówię tutaj o amerykańskim programie "The Four: Battle For Stardom".
Było to pierwsze zagraniczne talent show, które obejrzałam, poza pojedynczymi występami dodanymi na YT i niesamowicie spodobała mi się atmosfera, która tam panuje!
Uczestnicy wchodzili i mówili "Cześć! Jestem tutaj, żeby wygrać program." i było to coś, czego nie spotka się w polskiej telewizji. Mam wrażenie, że w ogóle w Polsce jest taka pewna przypadłość, że ludzie nie wierzą w siebie, nie doceniają swoich możliwości i nie potrafią przyjmować komplementów. Być może to tylko moje zdanie - choć mam nadzieję, że więcej osób to zauważa i może coś się zmieni w przyszłości.

Mam wrażenie, że jestem osobą dość pewną siebie i znam swoje zalety oraz wady, więc kiedy ktoś mówi mi komplement - odpowiadam prostym "dziękuję" lub pochwalę tą osobę również i co wtedy słyszę? Słyszę "a weź przestań, przecież to jest okropne" i czasem czuję się źle, ponieważ mam wrażenie ze odpowiedzią, której każdy oczekuje na komplement jest jakieś zaprzeczenie lub narzekanie na coś zupełnie innego. Hej! Przecież nie o to nam chodzi, co nie? Kiedy ktoś nam mówi komplement powinniśmy się ucieszyć, a nie szukać tysiąca innych naszych wad, żeby tylko coś udowodnić. No właśnie - coś. Tylko co? Nie prościej byłoby po prostu podziękować i uwierzyć w siebie? Zauważyć, że może i mamy krzywy nos, ale za to przecież mamy przepiękne oczy!
Mam wrażenie, że czasem ludzie, którzy nie mają kompleksów są oceniani jako osoby zbyt pewne siebie lub próżne, ale czy o to chodzi? Czemu czasem osoby, które czują się dobrze w swoim ciele muszą na siłę znaleźć coś, żeby nie odstawać od społeczeństwa. Przecież to cudownie, że ktoś się sobie podoba i nie ma problemu ze sobą.


Wiadomo, każdemu może się coś w sobie podobać, sama zmieniłabym w sobie tysiąc rzeczy, ale żeby się nie zatracić w kompleksach, trzeba również znaleźć swoje mocne strony i je doceniać!
Ja długo nie doceniałam swoich włosów, które żyją własnym życiem i raz są kręcone, raz proste a czasem jeszcze coś innego wymyślą. Teraz je uwielbiam i cieszę się, że wstaję rano i mam niespodziankę na głowie!





Dajcie znać w komentarzach jakie są Wasze mocne strony i co Wam się w sobie podoba! Jestem ciekawa Waszych odpowiedzi :)

Komentarze

  1. Mocna strona? Pojemność brzuszka i poczucie humoru. Zgadnij kto to wpisał córeczko. 😂

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba musze też obejrzec:D moja mocna strona?:D denerwowanie innych hahaha :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam obejrzeć! Super program - nie mogę doczekać się drugiego sezonu :D Niesamowicie utalentowani ludzie tam są.

      Usuń
  3. moją mocną stroną jest to, że jestem odważna, czasami nawet bardziej niż moi koledzy hehe ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post. Ja pamiętam jak w podstawówce nie potrafiłam przyjmować żadnych komplementów, bo miałam kompleksy. Z czasem to mi minęło i teraz też odpowiadam po prostu "dziękuję". Ważne w życiu jest żebyśmy sami siebie lubili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Super, ze Ci się udało, mam nadzieje, ze coraz więcej osób będzie to zauważać. :)

      Usuń
  5. Dobrze, że poruszyłam tu ten temat. Jest on przewlekany przez wszystkich, ale na próżno najwyraźniej, bo większość ludzi niestety widzi w sobie więcej wad niż zalet. Nie wiem, czy ja taka jestem. Wydaje mi się, że raczej w mojej głowie zalety przeważają i dążę wciąż do tego, by nie mieć żadnych kompleksów i zaakceptować to, co mi się w sobie najmniej podoba. Każdy powinien tak robić, jestem tego pewna :)
    Zapraszam :)
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, ze niedługo się to zmieni i będzie nas otaczać więcej pozytywnej energii 😊

      Usuń
  6. Śliczna jesteś! Ja chyba najbardziej lubię mój uśmiech, małe dłonie i oczy <3
    Także obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo chyba muszę to obejrzeć, bardzo ładne zdjęcia :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, warto. Naładował mnie bardzo pozytywnymi emocjami choć momentami zasady programu były dość okrutne i łamały mi serce. Dziękuje bardzo. :)

      Usuń
  8. Śliczne włoski!
    Bardzo ładne zdjęcia ;)

    Zapraszam CAKEMONIKA :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja mocna strona? Chyba jestem zbyt zakompleksiona żeby coś napisać takiego publicznie :P A tak na prawdę to może to, że jestem zawsze szczera <3
    makijazagi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj no właśnie o tym mówię! Twoja mocna strona to, na przykład, super makijaż! <3

      Usuń
  10. Ja bardzo lubię w sobie uśmiech!
    Pozdrawiam i obserwuje ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobrze kochana, że poruszyłaś taki temat.
    To prawda, ludzie nie potrafią uwierzyć w siebie i swoje możliwości.
    Moja mocna strona? Myślę, że wielki dystans i poczucie humoru :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to ważny temat i bardzo często mówię o tym, ze powinniśmy bardziej wierzyć w siebie, bo każdy jest wyjątkowy. :)

      Usuń
  12. Ja uważam, że to nic złego być pewnym siebie wolałabym być troszkę, więcej pewna siebie.

    ZAPRASZAM DO ODWIEDZIN I OBSERWOWANIA MOJEGO BLOGA <3
    Serdecznie zapraszam na mojego BLOGA.
    Serdecznie zapraszam na mojego INSTAGRAMA.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, jednak niestety - wiele osób myśli, że takie osoby są próżne i to jest krzywdzące ;<

      Usuń
  13. jeju śliczne zdjęcia, bardzo ładne włosy!


    https://littlejay999.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już się nauczyłam dziękować, zamiast negować komplementy. Ostatnio byłam na bardzo fajnym wykładzie na temat poczucia własnej wartości, który prowadząca wzbogaciła o ćwiczenia - np. trzeba było podejść do trzech osób, powiedzieć im jakiś komplement i trzy rzeczy, które w sobie lubimy. Nie powiem, było ciężko i krępująco, ale takie doświadczenia bardzo dużo dają. Niestety, ale Polacy często nie dość, że sami mają strasznie niską samoocenę, to jeszcze ganią każdego, kto takowej nie ma ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super wykład, chętnie bym na taki poszła ❤️

      Usuń
  15. Ja tam się cieszę z tego co mam. Lubię na przykład swój kolor włosów. Wiadomo, nikt nie jest idealny, ale każdy na swój sposób ładny.
    pozdrawiam, MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam coś takiego, że wydaje mi się, że jestem pewną siebie osobą. Mam dobre stanowisko, szczęśliwe życie itp. Ale gdy przychodzi co do czego, wychodzi ze mnie nieśmiała dziewczyna z sąsiedztwa i nie zawsze potrafię z tym walczyć. Może faktycznie jest to "przypadłość" Polaków ;) Piękne ujęcia, pozdrawiam ciepło.

    BLOG
    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak tez jest, ale może warto popracować nad tym - na pewno będzie lepiej 😋 dziękuje bardzo, również pozdrawiam 😘

      Usuń
  17. Zawsze warto skupiać się na pozytywach. Ja też za komplementy dziękuję, nie wiem po co wyszukiwać jakiś negatywnych odpowiedzi. Przecież, gdy mówimy innym coś miłego, nie chcemy tych osób zasmucić czy popsuć im humor albo samoocenę, wręcz przeciwnie, więc nie ma sensu narzekać i szukać dziury w całym.
    Jeżeli chodzi o Polaków, większość z nas ma po prostu wrodzoną skromność, grzeczność, niechcenie sprawiania problemu. Wydaje mi się, że w Polsce po prostu przyjęło się, że nie wypada się chwalić ;)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo źle się przyjęło moim zdaniem, bo skromność to plus, ale trzeba tez znać swoją wartość i czasem przyznać sie, że jest się w czymś dobrym 🤗

      Usuń

Prześlij komentarz